Ako napísať efektívny motivačný list?

15.01.2024

Ako pripraviť efektívny motivačný list? Ak sa pýtate, ako napísať dokument, ktorý presvedčí personalistu, aby vás pozval na pohovor, oplatí sa prečítať si naše tipy a vzor motivačného listu.

V dnešnej dobe už písanie motivačného listu nie je také bežné ako kedysi. Hoci si to niektoré odvetvia a verejný sektor stále vyžadujú, dobrý životopis a portfólio sú teraz kľúčové. Napriek tomu môže byť motivačný list stále dôležitý, najmä pri nábore do verejných inštitúcií. Oplatí sa ho zaradiť aj vtedy, ak to zamestnávateľ nevyžaduje, najmä ak chceme zdôrazniť našu angažovanosť, najmä pri menšej odbornej praxi.

Pri písaní motivačného listu sa odporúča zachovať jeho vhodnú štruktúru. Rozsah jednej strany A4 je dostatočný na to, aby obsahoval všetky relevantné informácie. Vyhnite sa duplicite obsahu životopisu a zamerajte sa na jeho doplnenie o ďalšie informácie. Nezabudnite rešpektovať čas recruitera, čo znamená písať stručne, ale výstižne.

Príklad dobrého obsahu motivačného listu:

---

Miesto a dátum

Podrobnosti o kandidátovi:

Meno a priezvisko,

telefón,

Emailová adresa.

Podrobnosti o adresátovi listu:

Meno a priezvisko,

pozícia,

Meno spoločnosti,

Adresa.

Vážený pán/pani/dámy a páni,

Chcel by som vyjadriť záujem o pracovnú ponuku na pozíciu [názov pozície] vo vašej spoločnosti. Moje profesionálne skúsenosti, schopnosti a odhodlanie zo mňa robia solídneho kandidáta, pripraveného prispieť k rozvoju vášho tímu.

Som absolventom [názov univerzity], kde som získal solídne teoretické a praktické základy v oblasti [špecializácie]. Moja diplomová práca bola na tému [téma], čo mi umožnilo prehĺbiť si vedomosti v tejto oblasti.

Počas mojej predchádzajúcej práce v [názov spoločnosti] som mal možnosť pracovať na rôznych projektoch a rozvíjať zručnosti [specification]. Bol som zodpovedný za [popis práce], ktorý odo mňa vyžadoval [zručnosti]. Okrem toho mi moja účasť v [projekte/oblasti] umožnila rozvíjať sa ako profesionál.

Som presvedčený, že moje skúsenosti a schopnosti zo mňa urobia cenného člena vášho tímu. Teším sa na príležitosť hovoriť s vami a diskutovať o tom, ako môžem prispieť k dosiahnutiu cieľov vašej spoločnosti. Ďakujem, že ste zvážili moju kandidatúru.

S priateľským pozdravom,

[Meno a priezvisko kandidáta]

---

Nezabudnite tiež na technické aspekty. Uložte si sprievodný list vo formáte PDF, aby bol čitateľný a usporiadaný. Zahrňte aj doložku o súhlase so spracovaním osobných údajov v súlade s GDPR.

Home Decor © Všetky práva vyhradené 2024
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky